2009/08/10

Gorgonzola. Gruszka. Filo.






























Istnieją połączenia idealne.
Jak chleb z masłem.
Truskawki ze śmietaną.
Czy gorgonzola z gruszką:)



Kwadraty z filo, gorgonzoli i orzechów włoskich

1 arkusz mrożonego ciasta filo
niewielki kawałek gorgonzoli - ok. 30g
2 dojrzałe gruszki
2-3 posiekane orzechy włoskie

stopione masło do posmarowania filo


Filo rozmrozić, pokroić na prostokąty, każdą warstwę posmarować dokładnie stopionym masłem (szczególnie brzegi).
Na wierzchu ułożyć plasterki nieobranej gruszki, pokruszoną gorgonzolę i posypać siekanymi orzechami włoskimi.
Piec w 180st. C przez ok 20-25 minut. Do zrumienienia.
Najlepsze na ciepło.

Smacznego!

Przepis nie zgodny z KPP oraz MM. Ale za to jaki pyszny:D

14 komentarzy:

Gosia pisze...

zgadza sie,gruszka z gorgonzola tworza idealny,spolny duet i do tego przepyszny :))) bardzo mi sie podoba ta propozycja z ciastem filo :))

Delie pisze...

Podoba mi się ten dopisek pod "Smacznego!":-D
Zrobiłam się głodna.

peggykombinera pisze...

o takim duecie nie słyszałam. Wygląda niesamowicie apetycznie, Patrycjo.

Szarlotek pisze...

Przepiękne zdjęcie ! Przepis genialny w swojej prostocie ! Podziwiam :)

Dziwnograj pisze...

Takiego połączenia bym się nie spodziewała. Nie przepadam za serami. Nie wiem czy by mi smakowało. Chociaż...

Tilianara pisze...

Lubię takie smakołyki - sama rozpusta i rozkosz :)

Gosia pisze...

Pozwolilam sobie nominowac Cie do Kreativ Blogger Award,jesli masz ochote,to zajrzyj do mnie na bloga:)
Pozdrawiam :)

Majana pisze...

A ja nigdy nie próbowałam tego połączenia. jestem bardzo ciekawa jak smakuje.
Pozdrawiam:)

Liska pisze...

To zdecydowanie i mój ulubiony duet :)

asieja pisze...

nigdy nie jadłam gorgoznoli
jak mogłam przegapic tak idealne połączenie?

maya pisze...

a jesli zjem sam ser bez obrobki cieplnej, z gruszka ale bez ciasta to bedzie zgodny? :D

Patrycja pisze...

Mayu,

Tak, ser z gruszką (na ciepło czy zimno-obojętnie) a bez ciasta, będzie zgodny z MM:D


Pozdrawiam Wszystkich!:)

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

O, TAK! Uwielbiam takie połączenia :)

buruuberii pisze...

Patrycja, bardzo podoba mi sie Twoje porownanie: gorgonzola-gruszka to jak maslo-chleb :) swietne.

Zadnym z tych polaczen nie pogardze w zadnym wypadku! Usciski :-)